Hyvä tietää

Vahingoittunut/kadonnut matkatavara

Lentoyhtiöiden vastuu vahingoittuneesta tai kadonneesta matkatavarasta on rajoitettu. Korvausvastuita rajoittavat lentoyhtiön kuljetusehdot ja ns. Montrealin sopimus.

Matkustajan on tehtävä kirjallinen muistutus vahingosta lentoliikenteen harjoittajalle mahdollisimman pian. Jos kirjattu matkatavara on vahingoittunut, matkustajan on tehtävä kirjallinen muistutus seitsemän päivän kuluessa, ja matkatavaran viivästymisen yhteydessä 21 päivän kuluessa siitä, kun matkatavara on toimitettu hänelle.

Mikäli matkalaukku viivästyy tai vahingoittuu lomalle mennessäsi, tee vahinkoilmoitus (Property Irregularity Repost, ns. PIR) heti matkakohteen lentoasemalla ja pidä kopio vahinkoilmoituksesta ja kuitit mahdollisista välttämättömyyshankinnoista tallessa myöhempää lentoyhtiölle (tai vakuutusyhtiölle) tehtävää korvausvaatimusta varten.

 
XClose
 
XClose
Tilaa TEMA-matkojen uutiskirje!

Uutiskirje pitää sinut ajan tasalla TEMA-maailman tapahtumista. Saat suoraan sähköpostiisi viimeisimmät matkauutuudet, houkuttelevat tarjoukset ja kertomukset kaukaisista maailmankolkista. .

Täytä vain tiedot alle ja lähetä tilaus matkaan!


Jokaisen Teman Uutiskirjeen alalaidassa on peruutuslinkki, jota klikkaamalla voit päättää tilauksesi koska tahansa.